<p>- de nyeste spr&oslash;jtediagrammer og informationer, udf&oslash;re et f&oslash;rste klasses arbejde for dig og din bil.</p> <p>&nbsp;TekTrol 3-lags behandling, holder i 4 &aring;r</p>
<p>- og er billigst pr. &aring;r.</p> <p>Dansk rustbeskyttelse, der holder dobbelt s&aring; l&aelig;nge.</p>
<p>- skal kun behandles hvert 4 &aring;r.&nbsp;</p> <p>- Billed dokumentation af afmontering.</p>
<p>- 30 &aring;r`s garanti, 4 &aring;r`s behandlings interval.</p> <p>TekTrol Anti Rust.</p>
<p>-Rustbekyttelse der holder l&aelig;ngere.</p>
<p>-Vi henter og bringer din bil, fra 199,00 kr.</p>

Rust og galvanisering

Det er en udbredt opfattelse, at nye biler ikke ruster, og at kvaliteten i nye biler er så høj, at rustbeskyttelse ikke længere er nødvendig.

En stor nordisk undersøgelse viser at dette ikke er sandt!.
Det er en kendsgerning, at bilfabrikkerne i dag bruger langt mindre rustbeskyttelse end der er nødvendig.

Hele den danske motorpresse og FDM anbefaler kraftigt danske bilejere at rustbeskytte deres biler, her er nogle af grundene:

  • Biler fremstilles af stålplader som er galvaniseret inden karosseriet bearbejdes. Galvaniseringen brændes væk ved svejsning og forringes hvor pladerne ombukkes. Der er over 1.000 punktsvejsninger på en bil og 60 meter samlinger.

  • Galvanisering med et tyndt lag zink (2-5 mikrometer) bliver nedbrudt i løbet af få år.

  • Flertallet af bilmodellerne er galvaniseret med en lagtykkelse på kun 2-5 mikrometer. Til sammenligning er autolakken på en bil cirka 90 mikrometer.

  • Olie og voks uden galvanisering er bedre til rustbeskyttelse end galvanisering alene (dokumenteret i KI-rapporten 1997)

  • Olie og voks bevarer sin smidighed og indtrængningsevne.
  • Kort sagt, rust er bilens værste fjende. Lad din bil rustbeskytte, så du kan bevare den i mange år.

Læg mærke til kurverne viser, at efter 4 år ruster galvaniseret plade hurtigere, end delvis olie/voksbehandlet karrosseriplade

  • Den grønne kurve viser en ubehandlet plade 
  • Den røde kurve viser en galvaniseret plade (2-5 m)  
  • Den blå kurve viser en delvis olie/voks behandlet plade  
  • Den gule kurve viser en plade der er galvaniseret, samt  behandlet  med et godt lag olie/voks